måndag 25 februari 2013

Sen sist.....



En vanlig syn här hemma. Sjuka barn som somnar lite varstans.

Ja de senaste 2 veckorna har vi i denna familj klarat av influensa, lunginflammation, öroninflammation och urinvägsinfektion gånger 2.

Därav tystheten här inne. Eftersom det är jag som är hemma (vilket jag är evigt tacksam för så jag slipper ha jobbångest när man vabbar) så är det jag som får dra vabb lasset själv, något som nu börjar slita hårt.
Att ständigt vara inne och pyssla om sjuka älsklingar suger all energi ur en och jag längtar nu efter att få gå ut och känna solens strålar i ansiktet.


Nu är det ju inte enbart tråkigt att sitta inne med sjuka godingar för när alvedonen verkar som bäst kan man allt få se lite spex också om man har tur.


Nu är det dags att ge sjukling alvedon och försöka lirka i lite mat.

Ha det gott!!

6 kommentarer:

MammaElva sa...

Nej, typiskt! Ni har verkligen fått känna på "vabbruari". Krya på er!

creando sa...

Fy! Tar ni alla baciller på en gång? Liksom klarar av dem så här i början av året så att ni kan njuta av resten? Då är det väl dags för njutning snart va?

Ha det gott och krya på er för sjutton!

dianasdrömmar sa...

Fy sjutton för alla sjukdomar här har vi också provat på lite av varje såsom infuensa, magsjuka mm kram och krya på er/Diana

Villa Ell sa...

Äh fy fabian... stackare!
Ser rätt gott ut där på soffan ;-)

Hoppas att ni kryar på er snarast så att ni kan komma ut och känna vår värmen och solstrålarna!

Stor kram
Sandra

Piffa och Puffa sa...

Försstår att du längtar ut. Även jag har influensan men jag har bara mig själv att tänka på. All styrka till dig, hoppas det vänder snabbt.
Kram

Annika - drömmen om 11 barn sa...

Hej

Jag har en tävling i min blogg nu, i samarbete med underbara Beach House Company. Tävlingen avslutas imorgon kl 13! http://blogg.alltforforaldrar.se/drommenom11barn/2014/12/14/julkalendertavling-14-december-3-advent/

Vinstvärde 749kr/vinnare, tre vinnare i samma tävling!

Kommer nya tävlingar VARJE DAG nu :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...